Pro média

Těší nás, že se zajímáte o společnost Pears Health Cyber a chcete o ní vědět víc. Jsme vám k dispozici pro jakýkoli dotaz, doporučení nebo prosbu. Projděte si naše tiskové zprávy, jen tak se blíže seznámíte s aktivitami a úspěchy společnosti. Ve spodní části stránky pak najdete oficiální dokumenty, fotografie a loga ke stažení.

Vladimír Finsterle: 20 let lékárníkem na síti

7.10.2019

Česká společnost Pears Health Cyber právě slaví 20 let a je ve svěží kondici: provozuje první a největší internetovou lékárnu Lékárna.cz a významný vzdělávací portál v České republice EUNI, poskytuje poradenství a konzultační marketingové služby farmaceutickým společnostem, prodává vybrané farmaceutické produkty a vyvíjí své vlastní. Dvacet let inovuje komunikaci pro české zdravotnictví, poctivě prošlapává nové cesty, stále se stejnou vizí: mít pro pacienty a odbornou veřejnost vždycky další možnosti, ať už potřebují zdravotní péči, léky nebo informace. Majitel a výkonný ředitel společnosti v jedné osobě PharmDr. Vladimír Finsterle (53) to uplynulé dvacetiletí stručně shrnuje: Trendy doby jsou pro mě výzvou.

„Jsem profesí i srdcem lékárník, ale vždycky mě zajímaly i technologie, komunikace s lékaři. A když jsem potkal na fakultě profesora Jaroslava Květinu, nestora české farmacie a farmakologie, byl to pro mě dynamický motor do dalších možností farmacie. Začínal jsem v IKEMu jako vědecký pracovník na imunologii a když se po roce 1989 otevřel svět, naplno jsem se realizoval v obchodu. Nefrologie, gynekologie, dermatologie, stáž v USA a nakonec v srpnu 1999 rozhodnutí přiblížit léky a lékárnu blíž k lidem, tedy na internet, který vstupuje k lidem až domů. Vznikla Lékárna.cz jako vůbec první portál o lécích, který o pár let později jako první nabídl možnost nakoupit na internetu i vitamíny, volně prodejná léčiva a potravní doplňky.“

PharmDr. V. Finsterle

Vůbec první nákup volně prodejného léčivého přípravku přes internet se realizoval v roce 2006, vaše Lékárna.cz byla prvním a stále je největším lékárenským e-shopem ve střední Evropě. Myšlenka prodávat léky přes internet byla na tehdejší dobu hodně smělá – a vlastně je smělá dodnes, protože k prodeji léků na předpis se česká společnost stále ještě neodhodlala.  

„Technologie se obrovsky rozvinuly, proto chci víc: aby si každý člověk mohl vybrat, co on sám na cestě k vlastnímu zdraví potřebuje: vybrat si lékaře, lékárníka i to, jestli si pro léky bude chodit, nebo mu je někdo povolaný doručí s dávkou adekvátních informací až domů a nabídne další služby. Tolika lidem by to ulehčilo život v tom našem 21. století, kdy nám domů přivezou bez rozdílu čerstvé potraviny, moderní elektroniku či oblečení. Handicapovaní, vážně nemocní, lidé pracovně silně zaneprázdnění, senioři by byli z dovážky léků až do domu nadšení, vždyť mnozí se nikdy do lékárny osobně ani nedostali a řešili potřebu léků přes asistenty, což není vždy ideální. Vidím lékárnu jako moderní službu s kdykoli dostupným lékárníkem a jeho službami v pozadí, ne jako police s krabičkami léků a lékárníkem v popředí, ale jen v pracovní době od-do. Lékárna.cz je připravena být kvalitní lékárníkem kdykoli po ruce.“

Další milníky na té dvacetileté cestě?

„Jsou to nejen nápady, ale hlavně lidé, které jsem na té cestě potkal. Jejich talent, odvaha, myšlenky a nápady, pokud se potkávaly s mojí vizí. Jsou to vzlety různých projektů v různých zemí i jejich změny nebo pády. Jako jedni z prvních jsme začali s digitálními marketingovými kampaněmi pro farmaceutické firmy, s elektronickým vzděláváním. Nadchla mě myšlenka e-univerzity pro lékaře, farmaceuty a odborné pracovníky a spolu se mnou do toho šly vážené lékařské kapacity prof. Štěpán Svačina, prof. Martin Fried, prof. Jiří Vorlíček, doc. Bohumil Seifert. Dnes je vzdělávací portál EUNI největší v ČR. Léta úspěšných prodejů léčivých přípravků v dermatologii na českém a slovenském trhu jsme přetavili do výzvy uvádět na trh vlastní produkty, a tak se narodila krémpasta Zitenax a další inspirace. V roce 2006 jsme vstoupili do reálného zdravotnictví, měli jsme první kamennou lékárnu – tehdy a dnes nezbytnou pro fungování e-shopu, ale později jsem začal budovat síť lékáren HARMONIA, založených na osobním přístupu a propojení s pohodlím online vstupů. I když jsem ji relativně brzy zase prodal, byla to obrovská zkušenost. Hodně aktivit jsme rozvíjeli i v zahraničí, v Německu máme stále ještě úspěšnou společnost Pears Media, její projekty se umístily na mezinárodních přehlídkách. Velkým milníkem byla příležitost vzdělávat s vlastním know how 7,5 tisíců ruských diabetologů od Moskvy po Vladivostok. Ale ta moje vize nabízet různé možnosti na cestě ke zdraví, ta je pořád stejná: pořád je nutné dávat lidem různou cestou informace, aby nemuseli se vším chodit za doktory. A právě lékárník je schopen tu cestu v určitých případech pacientovi ušetřit. Ve spojení s možnostmi internetu je takových cest ještě víc.“

Kdy člověk usoudí, že už mu je rodinná firma malá?

„Nikdy jsem neměl ambici budovat rodinnou firmu, i když mi právě lidé z rodiny dlouhá léta kryli záda v řízení Lékárna.cz a ekonomických činnostech a jsem jim za to vděčný. Chtěl jsem vybudovat firmu stojící na standardech obvyklých ve světě podnikání a připravenou pro uchopení příležitostí. V budování obchodní firmy pokračuji na základě svých předchozích znalostí z korporátních společností s týmem, kterému věřím také nechybí srdce pro naše podnikání a kreativita pro hledání jiných cest a ambice být stále lepší.“

PHC je 20 let stále česká firma s jedním majitelem…

„Pro mě to ale není vůbec důležité, být českou firmou není ten driver. Mnohem víc mi záleží na tom, abych byl pro své okolí čitelný – pro zákazníky, pro přátele, pro zaměstnance.“

Co pro vás bylo a je za těch 20 let důležité? 

„Především chci, aby na konci všech našich aktivit byl šťastný klient, ať už jím je pacient, zákazník, lékař, lékárník nebo firma. Důležití jsou pro mě také zaměstnanci, u kterých si cením hlavně nadšení pro společnou věc a touhy dojít ke stanoveným cílům. Důležitá je pro mě i pomoc slabším, proto se vracíme po letech i k dobročinným aktivitám. V minulosti jsme rozdali víc než milion korun lidem s nemocí motýlích křídel a popáleným, teď po menší odmlce podáme pomocnou ruku slaným lidem, přesněji aktivitám Klubu cystické fibrózy.“

Připravila Mgr. Romana Žatecká, foto ke stažení V. Finsterleho zde

Milníky na 20leté cestě společnosti Pears Health Cyber (projekty, data, čísla dokladující vývoj)

Rok 1999: Založena společnost Pears Health Cyber, s.r.o., vzniká také Lékárna.cz jako informační portál o lécích.

Rok 2002: Vydali jsme první eDetailing, marketingovou prezentaci pro farmaceutické společnosti. Vytvořil ji autorský tým divize inPharma, který si postupem času vybudoval pověst specialisty na digitální komunikaci s lékaři a pacienty.

Rok 2003: Začali jsme v oblasti léčebné kosmetiky spolupracovat s významnou švýcarskou farmaceutickou společností Galderma. Tuto spolupráci mnoho let úspěšně rozvíjí divize Baseline, ze které později vznikla společnost Next Force. Z portálu o lécích Lékárna.cz se stal e-shop, první ve střední Evropě. Zakládáme také Ordinace.cz, portál o zdraví pro pacienty. Zakládáme také Ordinace.cz, portál o zdraví pro pacienty. Informace o zdraví a nemocech na něm vyhledávalo i půl milionu uživatelů internetu, portál provozoval lékařské poradny a pokusil se rozšířit i systém elektronického objednávání k lékařům. V tomto roce jsme společně s ČLK připravili první vzdělávací projekt pro lékárníky. Vzdělávání bylo doménou divize Edukace.

Rok 2005: Zrealizovali jsme první zahraniční projekt (digitální řešení pro potřeby farmaceutických firem) a nastartovali zahraniční expanzi. Začali jsme spolupracovat s pacientskou organizací Debra, které jsme několik let pomáhali v rozjezdu organizačně i finančně, získali jsme pro ni postupně téměř 1 milion korun.

Rok 2006: Otevřeli jsme v Chrudimi lékárnu Prima a rozšířili online lékárenské služby i na Slovensko (portál Mojalekaren.sk). Pro ČLK jsme zrealizovali první vzdělávací seminář a založili EUNI, online univerzitu. Tím jsme otevřeli největší projekt elektronického kontinuálního vzdělávání pro lékaře, lékárníky a odborný zdravotní personál v České republice. Své vzdělávací know how později rozšiřujeme i do zahraničí.

Rok 2007: Získali jsme akreditaci na vzdělávání lékařů. Společnost poprvé překročila obrat 100 milionů Kč.

Rok 2008: Počet objednávek na Lékárna.cz poprvé překročil 100 tisíc za rok.

Rok 2009: Založili jsme v Německu společnou firmu Pears Media a realizujeme společné projekty pro farmaceutické společnosti. InPharma spustila projekt Můj pacient jako poradenskou platformu pro lékaře. Založili jsme odborný portál Euni Dia Special, ke kterému postupně časem přidáváme další úspěšné tematické speciály.

Rok 2010: Vstupujeme na trh se vzděláváním pro diabetology v Rusku, kde jako vůbec první realizujeme vlastní unikátní know how pro interaktivní vzdělávací aktivity. V Čechách a na Slovensku realizujeme první PR kampaň o diabetu cílenou na pacienty.

Rok 2011: Otevřeli jsme kamennou lékárnu ve Svitavách, první ze sítě lékáren Harmonia. Tato síť jako jediná získala akreditaci pro vzdělávání odborníků v oboru veřejného lékárenství. Byla svého času třetí sítí lékáren v zemi a společně s Lékárna.cz rozvíjela koncept Odpočiňte si při nákupech. V Evropě rozšiřujeme naše franšízy, originální digitální produkce slouží potřebám farmaceutických firem v 18 evropských zemích. Realizujeme digitální komunikační řešení o lécích na lékařský předpis přizpůsobená národním podmínkám. Ordinace.cz spouští dlouhodobou edukační kampaň pro pacienty s lupénkou. Obrat společnosti překročil 300 milionů Kč, má 80 zaměstnanců.

Rok 2012: Úspěšně realizujeme videozpravodaj z diabetologického kongresu v zahraničí, také zakládáme informační portál pro praktické lékaře PIPPL, na kterém si mohou vyměňovat zkušenosti (Praktické informace pro praktické lékaře). Lékárna.cz významně rozšiřuje síť svých odběrných míst. Ordinace.cz realizuje pacientskou kampaň na podporu spirometrie. Máme historicky nejvyšší počet zaměstnanců: více než 300.

Rok 2013: Úspěšně realizujeme první interaktivní live přenos vzdělávacího semináře v zahraničí. Lékárna.cz otvírá novou logistickou halu v průmyslové zóně v Chrudimi, která reaguje na potřeby rychlé expedice zásilek. Vyvinuli jsme první mobilní aplikaci pro pacienty Doktor v kapse. V tomto roce se na několik let oddělily majitelské a ředitelské funkce ve společnosti. Společnost překročila obrat 0,5 mld Kč, má 330 zaměstnanců.

Rok 2014: Otevřeli jsme 10. kamennou lékárnu v Hranicích a následně většinu sítě Harmonia prodali. Ukončili jsme vývoj vlastního léčivého přípravku Zitenax a uvádíme ho na trh. Spokojenost našich klientů i zákazníků začínáme poměřovat a vyhodnocovat pomocí mezinárodně uznávané metodiky Net Promoter Score.

Rok 2015: Zrušili jsme pobočku Mojalekaren.sk v Bratislavě a distribuujeme objednávky z obou e-shopů výhradně z Chrudimi. Společnost investuje 20 milionů korun do nových softwarů – pořizuje a implementuje ekonomický informační systém ABRA a personální software KS, e-shop Lékárna.cz získal novou platformu. Vyvinuli jsme první mobilní aplikaci pro pacienty v Evropě, kvalitativně posouváme naše ASH reportáže a online přenosy ze zahraničních lékařských kongresů. Organizujeme veřejnou sbírku na pomoc popáleným lidem, neziskové společnosti Popálky jsme předali šek na 117 tisíc korun a zvýhodnili speciální produkty na poškozenou kůži.

Rok 2016: Založili jsme portál Glaucoma News pro oftalmology. Naše mobilní aplikace pro pacienty s roztroušenou sklerózou RS Kompas+ se umístila  mezi TOP finalisty mezinárodní přehlídky inovativních projektů farmaceutických firem Eyeforpharma Barcelona Awards.

Rok 2017: Další vlastní veřejnou sbírkou a zvýhodněním speciálních produktů podporujeme pacienty s cystickou fibrózou. Získali jsme pro ně téměř 130 tisíc korun. V tomto roce také Lékárna.cz a Mojalekaren.sk podstoupily rozsáhlý rebranding a představily nové logo. Lékárna.cz také jako jediný lékárenský e-shop získala ocenění v soutěži Shop Roku, kategorie Cena kvality: Zdraví.

Rok 2018: Lékárna.cz se stala Shopem Roku 2017, když zvítězila v kategorii Cena kvality: zdraví. Otevřela nové distribuční centrum v Píšťovech, spustila svoji mobilní verzi pro iOS i Android a umožnila hlasové vyhledávání nevidomým zákazníkům. Společnost uvedla všechny své procesy do souladu s novou evropskou legislativou. inPharma dokončila vývoj revolučního kontinuálního snímače teploty Thermeeno a uvedla ho na trh. Lékárna.cz realizuje cca 500 tis objednávek za rok, investuje více než 10 mil. Kč do nového distribučního centra a otvírá nové businessové příležitosti.

Rok 2019: Poprvé realizujeme přímo u klienta online seminář o glaukomu a nových trendech konzervativní léčby, a to velmi úspěšně. Zahajujeme také další veřejnou sbírku na Lékárna.cz, ze které podpoříme Klub cystické fibrózy. Mojalekaren.sk byla vyhlášena nejúspěšnějším slovenským e-shopem za rok 2018 v kategorii Zdraví. Máme 93 zaměstnanců, z toho  75 žen a 18 mužů. NextForce, a.s., pak 7 zaměstnanců, z toho 5 žen a 2 muže. Společnost očekává obrat 650 milionů korun.

 

 

 

 

 

 

 

Kontakt pro média

Mgr. Romana Žatecká
Chief Communication Officer

+420 720 731 927
romana.zatecka@pearshealthcyber.com

Kontaktní formulář

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kde nás najdete

Firemní sídlo:

Pears Health Cyber, s.r.o.
DOCK01

Voctářova 2449/5
180 00
Praha 8 – Libeň

Tel.: +420 272 732 996
Fax: +420 272 732 995

IČ: 25784684
DIČ: CZ25784684

Kontaktujte nás

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Výroční zprávy

Pomáháme těm, kdo pomoc potřebují

debra_mini  Naše aktivity

 en_flag English Language