Praha, 20. březen 2016 – Mezinárodní den štěstí (20. březen), který vyhlásila Organizace spojených národů v roce 2012, má společné datum narození s myšlenkou měřit štěstí klientů a zákazníků ve společnosti Pears Health Cyber.
Cílem svátku je připomenout, že štěstí je cílem každého člověka a je nutné zároveň hledat rovnováhu mezi hospodářským růstem a jeho dopady na společnost a životní prostředí. Cílem indexu pak zjistit spokojenost uživatelů služeb společnosti, reagovat na jejich připomínky a služby vylepšovat.
„Několik let o sobě říkáme, že chceme naše zákazníky a klienty dělat šťastnými, a před dvěma roky jsme to dokonce začali měřit. Použili jsme metodu Net Promoter Score (NPS) a upravili ji na náš vlastní Index štěstí. Pracuje s ním hlavně první internetová lékárna.cz a divize zabývající se digitálním marketingem. Ptají se těch, kdo užívají jejich služby, zda by je doporučili svým přátelům. Protože přátelům přece doporučujeme jen to nejlepší,“ říká Vladimír Finsterle, CEO společnosti.
Divize inPharma začala měřit Index štěstí v září 2014, zapojilo se do něj dosud 28 projektů. Průměrná hodnota NTS je 55. Nejúspěšnější byly projekty Hematospravodaj.sk, e-depresia.sk, dia.euni.sk, dia.euni.ru a EUNI kurz Etický kodex sestry. Lékárna.cz měří Index štěstí u každého zákazníka poté, co obdrží objednávku (otázka zní: Doporučil/a byste nákup na LCZ?). Pak pravidelně prochází komentáře a reaguje na ně úpravou procesů. „Je to zdroj pro odhalení chyb tam, kde bychom je nikdy nenašli – například že zákazník nepochopil určité akcem. Letos bychom rádi spustili Index štěstí u zákazníků, kteří využili služeb našeho zákaznického centra či lékárnické poradny,“ říká Milan Duda z marketingu Lékárna.cz.