Praha, 4.9.2013 – Levné nákupy ovládly Česko, zákazníci šetří. A na poplatcích zvlášť. Podle nedávné ankety na serveru ordinace.cz považuje 79 % odpovídajících pacientů za nespravedlivé, že musí platit poplatek za recept na léky, které musí užívat. „Chápeme, že ušetřit na receptu je pro pacienta tahák, ale na druhou stranu peníze zvláště v oblasti zdraví nejsou všechno. Do lékáren by se měli pacienti chodit hlavně radit, lékárníci musí zůstat váženými rádci, ne jen podavači co nejlevnějších krabiček. Harmonia proto získává zákazníky hlavně přístupem k nim – odborně zdatní lékárníci mají čas na pacienta a řešení jeho potíží s užíváním léků, na výběr vhodného léku nebo doplňku stravy,“ říká Martin Panzner, šéf lékárenské sítě Harmonia.
Harmonia od září také vrací pacientům padesátikorunu za recept – reaguje obratem a stejnou zbraní na marketingovou kampaň konkurenčního řetězce. V souladu s výzvou České lékárnické komory. „Dlouhodobě to může být pro lékárny likvidační, ale rozhodli jsme se, že agresivní praktiku odrazíme přizpůsobením se – ale s jednou významnou přidanou hodnotou: pacienti u nás mají jistotu, že dostanou vždycky originální léky se zaručeným účinkem, žádná levnější generika. Jednoduše řečeno: ctíme preskripci. Lékař přece píše recept pro konkrétního pacienta, jehož problémy zná, tak široký kontext nemůže lékárník dostatečně zastoupit. A tady se šetřit nevyplácí. Kromě peněz by tedy měla zákazníka lékáren motivovat také služba, kterou ke své krabičce dostává. Léky nejsou zlevněné párky,“ dodává M. Panzner. Harmonia dočasným padesátikorunovým benefitem za recept zareagovala na výzvu ČLK bránit se agresivní praktice stejnou výhodou pro zákazníky lékáren.
Lékárna Harmonia mezi svými benefity pro pacienta zvýrazňuje proaktivní přístup – odborně vyškolený personál věnuje pacientům neomezený čas na konzultace jeho zdravotnímu stavu. Lékárny neprodávají své privátní značky, ale originální léčiva se zaručeným účinkem. A hraje i na hravost pacientů – s receptem mohou v září získat padesátikorunu za recept a navíc ve velké soutěži dárky za nákupy volně prodejného sortimentu.