Chrudim, 29. listopadu 2019 – První lékárenský e-shop ve střední Evropě Lékárna.cz a významný regionální zaměstnavatel na Chrudimsku, česká společnost Pears Health Cyber, si letos připomněla 20 let svého působení na českém trhu. Právě Lékárna.cz, která sídlí v Chrudimi, umožnila Čechům nakupovat sortiment volně prodejných léčivých přípravků, vitamínů a doplňků stravy na internetu (první prodej volně prodejného léčivého přípravku přes internet zrealizovala v roce 2002), původně vznikla jako informační portál o lécích. „Lékárna.cz je kvalitní online lékárník, který je kdykoli po ruce a připravený pomoci každému ke zdraví,“ říká PharmDr. Vladimír Finsterle. Lékárna.cz realizuje ročně více než 600 tisíc objednávek z moderního logistického zázemí v Píšťovech u Chrudimi a na své výroční setkání sem pozvala své významné partnery, kteří se podíleli na jejím dlouholetém úspěchu, např. Abbott, Greenswan, Erapack nebo Loreal.
Lékárna.cz očekává letos 600 milionů korun obratu, v příštím roce pak cílí na miliardu. Zaměstnává 63 zaměstnanců širokého spektra profesí, od expedientů, IT specialistů po lékárníky. Firma zaměstnává převážně ženy, proto je vstřícná i k preferencím slaďování rodinného a pracovního života a umožňuje i částečné pracovní úvazky.
Lékárna.cz za 20 let svého působení na online trhu umožnila zákazníkům řadu unikátních služeb, například vlastní aplikace pro iOS i Android nebo nevidomým zákazníkům vyhledávat hlasem. Provozuje také online poradnu s lékárníky, kteří jsou připraveni zodpovědět dotazy zákazníků. Odpověď zákazníkům přijde do několika minut, nejčastěji do 3 hodin, maximální limit na odpověď mají lékárníci na e-mailech do 24 hodin. Nejčastěji pacienti žádají doporučení dalších vhodných přípravků k lékům, které užívají, a konzultují téma klouby, padání vlasů, gynekologické a kožní produkty. Anonymní internetové prostředí ale využívají také lidé s choulostivými dotazy například z oblasti sexuálního zdraví, pohlavních nebo psychických chorob. „Jsme rovnocenným hráčem kamenných lékáren, i když jsme internetová lékárna Seznam.cz, Česká pošta,
– zákazníkům je u nás nonstop k dispozici pět lékárníků s dlouholetou praxí za tárou,“ říká Karel Klodner, výkonný ředitel Lékárna.cz.
Mezi dlouhodobě nejprodávanější produkty Lékárna.cz patří léky na bolest, doplňky stravy a volně prodejné léčivé přípravky, také dermokosmetika. Roste zájem o zdravé potraviny, aktuálním hitem nákupních košíků jsou produkty na podporu imunity, černý česnek a elektrické zubní kartáčky.
Firma distribuuje veškeré objednávky z Čech i ze Slovenska (pobočka Mojalekaren.sk) výhradně z distribučního centra v Píšťovech u Chrudimi, do kterého v minulém roce investovala více jak 10 milionů korun. Denně z něj odchází až 3,5 tuny produktů. O chod celé firmy se stará 63 zaměstnanců, z toho 54 žen. Mezi ty patří i osmičlenný tým zákaznické podpory, který je každý den schopen vyřešit až 8 000 komunikací se zákazníky. Letošní obrat odhaduje Lékárna.cz na 750 milionů korun, v příštím roce plánuje dosáhnout miliardy korun.
„Na konci všech našich aktivit vždycky musí být šťastný klient, ať už jím je pacient, zákazník, lékař, lékárník nebo firma. Důležitá je pro mě i pomoc slabším. V minulosti Lékárna.cz rozdala víc než milion korun lidem s nemocí motýlích křídel a popáleným, teď podáváme spolu s našimi zákazníky pomocnou ruku slaným lidem, přesněji aktivitám Klubu cystické fibrózy, pro které jsme letos získali už 400 tisíc korun,“ dodává závěrem PharmDr. Vladimír Finsterle.