Praha (30. září 2019) – Rovných dvacet let existuje a podniká ve zdravotnictví společnost Pears Health Cyber. Připomeňme milníky její cesty: projekty, data a čísla dokladující její vývoj.
Rok 1999: Založena společnost Pears Health Cyber, s.r.o., vzniká také Lékárna.cz jako informační portál o lécích.
Rok 2002: Vydali jsme první eDetailing, marketingovou prezentaci pro farmaceutické společnosti. Vytvořil ji autorský tým divize inPharma, který si postupem času vybudoval pověst specialisty na digitální komunikaci s lékaři a pacienty.
Rok 2003: Začali jsme v oblasti léčebné kosmetiky spolupracovat s významnou švýcarskou farmaceutickou společností Galderma. Tuto spolupráci mnoho let úspěšně rozvíjí divize Baseline, ze které později vznikla společnost Next Force. Z portálu o lécích Lékárna.cz se stal e-shop, první ve střední Evropě. Zakládáme také Ordinace.cz, portál o zdraví pro pacienty. Informace o zdraví a nemocech na něm vyhledávalo i půl milionu uživatelů internetu, portál provozoval lékařské poradny a pokusil se rozšířit i systém elektronického objednávání k lékařům. V tomto roce jsme společně s ČLK připravili první vzdělávací projekt pro lékárníky. Vzdělávání bylo doménou divize Edukace.
Rok 2005: Zrealizovali jsme první zahraniční projekt (digitální řešení pro potřeby farmaceutických firem) a nastartovali zahraniční expanzi. Začali jsme spolupracovat s pacientskou organizací Debra, které jsme několik let pomáhali v rozjezdu organizačně i finančně, získali jsme pro ni postupně téměř 1 milion korun.
Rok 2006: Otevřeli jsme v Chrudimi lékárnu Prima a rozšířili online lékárenské služby i na Slovensko (portál Mojalekaren.sk). Pro ČLK jsme zrealizovali první vzdělávací seminář a založili EUNI, online univerzitu. Tím jsme otevřeli největší projekt elektronického kontinuálního vzdělávání pro lékaře, lékárníky a odborný zdravotní personál v České republice. Své vzdělávací know how později rozšiřujeme i do zahraničí.
Rok 2007: Získali jsme akreditaci na vzdělávání lékařů. Společnost poprvé překročila obrat 100 milionů Kč.
Rok 2008: Počet objednávek na Lékárna.cz poprvé překročil 100 tisíc za rok.
Rok 2009: Založili jsme v Německu společnou firmu Pears Media a realizujeme společné projekty pro farmaceutické společnosti. InPharma spustila projekt Můj pacient jako poradenskou platformu pro lékaře. Založili jsme odborný portál Euni Dia Special, ke kterému postupně časem přidáváme další úspěšné tematické speciály.
Rok 2010: Vstupujeme na trh se vzděláváním pro diabetology v Rusku, kde jako vůbec první realizujeme vlastní unikátní know how pro interaktivní vzdělávací aktivity. V Čechách a na Slovensku realizujeme první PR kampaň o diabetu cílenou na pacienty.
Rok 2011: Otevřeli jsme kamennou lékárnu ve Svitavách, první ze sítě lékáren Harmonia. Tato síť jako jediná získala akreditaci pro vzdělávání odborníků v oboru veřejného lékárenství. Byla svého času třetí sítí lékáren v zemi a společně s Lékárna.cz rozvíjela koncept Odpočiňte si při nákupech. V Evropě rozšiřujeme naše franšízy, originální digitální produkce slouží potřebám farmaceutických firem v 18 evropských zemích. Realizujeme digitální komunikační řešení o lécích na lékařský předpis přizpůsobená národním podmínkám. Ordinace.cz spouští dlouhodobou edukační kampaň pro pacienty s lupénkou. Obrat společnosti překročil 300 milionů Kč, má 80 zaměstnanců.
Rok 2012: Úspěšně realizujeme videozpravodaj z diabetologického kongresu v zahraničí, také zakládáme informační portál pro praktické lékaře PIPPL, na kterém si mohou vyměňovat zkušenosti (Praktické informace pro praktické lékaře). Lékárna.cz významně rozšiřuje síť svých odběrných míst. Ordinace.cz realizuje pacientskou kampaň na podporu spirometrie. Máme historicky nejvyšší počet zaměstnanců: více než 300.
Rok 2013: Úspěšně realizujeme první interaktivní live přenos vzdělávacího semináře v zahraničí. Lékárna.cz otvírá novou logistickou halu v průmyslové zóně v Chrudimi, která reaguje na potřeby rychlé expedice zásilek. Vyvinuli jsme první mobilní aplikaci pro pacienty Doktor v kapse. V tomto roce se na několik let oddělily majitelské a ředitelské funkce ve společnosti. Společnost překročila obrat 0,5 mld Kč, má 330 zaměstnanců.
Rok 2014: Otevřeli jsme 10. kamennou lékárnu v Hranicích a následně většinu sítě Harmonia prodali. Ukončili jsme vývoj vlastního dermatologického přípravku Zitenax a uvádíme ho na trh. Spokojenost našich klientů i zákazníků začínáme poměřovat a vyhodnocovat pomocí mezinárodně uznávané metodiky Net Promoter Score.
Rok 2015: Zrušili jsme pobočku Mojalekaren.sk v Bratislavě a distribuujeme objednávky z obou e-shopů výhradně z Chrudimi. Společnost investuje 20 milionů korun do nových softwarů – pořizuje a implementuje ekonomický informační systém ABRA a personální software KS, e-shop Lékárna.cz získal novou platformu. Vyvinuli jsme první mobilní aplikaci pro pacienty v Evropě, kvalitativně posouváme naše ASH reportáže a online přenosy ze zahraničních lékařských kongresů. Organizujeme veřejnou sbírku na pomoc popáleným lidem, neziskové společnosti Popálky jsme předali šek na 117 tisíc korun a zvýhodnili speciální produkty na poškozenou kůži.
Rok 2016: Založili jsme portál Glaucoma News pro oftalmology. Naše mobilní aplikace pro pacienty s roztroušenou sklerózou RS Kompas+ se umístila mezi TOP finalisty mezinárodní přehlídky inovativních projektů farmaceutických firem Eyeforpharma Barcelona Awards.
Rok 2017: Další vlastní veřejnou sbírkou a zvýhodněním speciálních produktů podporujeme pacienty s cystickou fibrózou. Získali jsme pro ně téměř 130 tisíc korun. V tomto roce také Lékárna.cz a Mojalekaren.sk podstoupily rozsáhlý rebranding a představily nové logo. Lékárna.cz také jako jediný lékárenský e-shop získala ocenění v soutěži Shop Roku, kategorie Cena kvality: Zdraví.
Rok 2018: Lékárna.cz se stala Shopem Roku 2017, když zvítězila v kategorii Cena kvality: zdraví. Otevřela nové distribuční centrum v Píšťovech, spustila svoji mobilní verzi pro iOS i Android a umožnila hlasové vyhledávání nevidomým zákazníkům. Společnost uvedla všechny své procesy do souladu s novou evropskou legislativou. inPharma dokončila vývoj revolučního kontinuálního snímače teploty Thermeeno a uvedla ho na trh. Lékárna.cz realizuje cca 500 tis objednávek za rok, investuje více než 10 mil. Kč do nového distribučního centra a otvírá nové businessové příležitosti.
Rok 2019: Poprvé realizujeme přímo u klienta online seminář o glaukomu a nových trendech konzervativní léčby, a to velmi úspěšně. Zahajujeme také další veřejnou sbírku na Lékárna.cz, ze které podpoříme Klub cystické fibrózy. Mojalekaren.sk byla vyhlášena nejúspěšnějším slovenským e-shopem za rok 2018 v kategorii Zdraví. Máme 93 zaměstnanců, z toho 75 žen a 18 mužů. NextForce, a.s., pak 7 zaměstnanců, z toho 5 žen a 2 muže. Společnost očekává obrat 650 milionů korun.